Δευτέρα, 19 Μαΐου 2008

Εισιτήριο στα Πανεπιστήμια η Νεοελληνική Γλώσσα!

Από το www.alfavita.gr

19/05/2008



ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΑΥΡΙΟ ΜΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ- ΚΛΕΙΔΙ ΓΙΑ 95.000 ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ

Εισιτήριο στα Πανεπιστήμια η Νεοελληνική Γλώσσα!





Έρευνα του Χρήστου Κάτσικα



ΜΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ της Νεοελληνικής Γλώσσας, που αποτελεί το κλειδί για την πρόσβαση στις υψηλόβαθμες Σχολές όλων των Επιστημονικών Πεδίων, αρχίζει αύριο ο κύριος γύρος των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Στη μάχη ρίχνεται αύριο ο κύριος όγκος των υποψηφίων (Γενικό Λύκειο, κατηγορία 90%).
Ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων, η κλιμάκωση και η ρύθμιση της βαθμολογικής βάσης εξακολουθούν να αποτελούν βασικά σημεία αναφοράς των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων και να απασχολούν όχι μόνο τους χιλιάδες υποψηφίους αλλά και την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων η οποία, πραγματικά, περισσότερο ίσως από κάθε άλλη χρονιά είναι αναγκασμένη να ισορροπήσει σε τεντωμένο σχοινί. Και αυτό γιατί φέτος η «φόρμα» των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα 6 μαθήματα, η κατανομή των βαθμολογιών, και η διαμορφωμένη κατάσταση στις βάσεις εισαγωγής, σε συνδυασμό με τη θεσμοθέτηση της βαθμολογικής βάσης (βαθμός πρόσβασης 10 ή 10.000 μόρια), την ανακατανομή των θέσεων εισακτέων με τη μείωση στα κεντρικά Πανεπιστήμια και την αύξηση στα περιφερειακά καθώς και η νέα ρύθμιση για τις αναβαθμολογήσεις δεν επιτρέπουν παρέκκλιση στον βαθμό δυσκολίας/ευκολίας των θεμάτων (σε σχέση με πέρσι), πολύ περισσότερο δεν επιτρέπουν την παραμικρή αύξηση του βαθμού δυσκολίας. Να το πούμε καθαρά: Έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί φέτος οι όροι και τα δεδομένα των εξετάσεων, μια μικρή μόνο αύξηση του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων (σε σχέση με πέρσι) θα οδηγήσει σε νέα βαθμολογική «σφαγή» και σε νέο «άδειασμα» δεκάδων ΤΕΙ, τα οποία θα δουν τις θέσεις εισακτέων που προσφέρουν ακάλυπτες.

Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο οποίο εξετάζονται περίπου 95.000 υποψήφιοι αποτελεί μάθημα- κλειδί για την πρόσβαση στις υψηλόβαθμες Σχολές όλων των Επιστημονικών Πεδίων. Κι αυτό καθώς έχει δύο χαρακτηριστικά: πρώτον, συγκεντρώνει πολύ μικρό αριθμό υποψηφίων στις υψηλές βαθμολογίες (περίπου 1% στη βαθμολογική κλίμακα 18-20 και συνολικά λιγότεροι από ένας στους έξι γράφουν πάνω από 15). Δεύτερον, γιατί είναι ένα μάθημα το οποίο αφενός έχει τις περισσότερες αναβαθμολογείται (ένα στα τέσσερα γραπτά αναβαθμολογούνται) και αφετέρου ο υποψήφιος συνήθως πέφτει έξω στις βαθμολογικές του προσδοκίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: