Τετάρτη, 14 Μαΐου 2008

Blog

Περί ιστολογίων ο λόγος. Πηγή άντλησης το http://www.e-tipos.com/newsitem?id=36113


"Μάθε, παιδί μου, blogging
To edublog παρέχει τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών - μαθητών - γονέων
Τετάρτη, 14.05.08

Μία νέα λέξη προστέθηκε προσφάτως στο λεξιλόγιό μας. Πρόκειται για το edublog, το blog, δηλαδή, το οποίο έχει σχέση με την εκπαίδευση (επειδή το γράφουν εκπαιδευτικοί, μαθητές κ.λπ.). Ο όρος προέρχεται από την ένωση των λέξεων education (εκπαίδευση) και blog και αποτελεί ένα είδος κοινού χώρου στον οποίο οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί επικοινωνούν μέσω post για ό,τι τους απασχολεί. Ενόψει μάλιστα εξετάσεων ανταλλάσσουν και sos θέματα ή λύσεις ασκήσεων. Ως φαινόμενο μεμονωμένων περιπτώσεων, το edublog παρουσιάστηκε στο παγκόσμιο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι ήδη από τα δύο πρώτα χρόνια της νέας χιλιετίας, αλλά μόλις πρόσφατα άρχισε να γίνεται «τάση» τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα.

Την ευθύνη για το ανανεωμένο ενδιαφέρον γύρω από τα edublogs φέρει στα καθ’ ημάς η Υπηρεσία Ιστολογίων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (http://blogs.sch.gr), που παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη του ΠΣΔ (Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο), δηλαδή σε όλα τα σχολεία, σε εκπαιδευτικούς και μεμονωμένα σε μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, να αποκτήσουν το δικό τους ιστολόγιο (blog) γρήγορα και εύκολα. Και μπορεί να είναι ακόμη νωρίς -η υπηρεσία των blogs ανακοινώθηκε μόλις πριν από ένα χρόνο- για απολογισμό, ο αριθμός των συμμετοχών, όμως, είναι ενδεικτικός ως προς τη θετική ανταπόκριση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η Υπηρεσία Ιστολογίων βασίζεται στο ελεύθερο λογισμικό ανοικτού κώδικα Wordpress MU (http://mu.wordpress.org), το οποίο ο καθένας μπορεί ελεύθερα να χρησιμοποιεί, να αντιγράφει, να διανέμει και να τροποποιεί ανάλογα με τις ανάγκες του. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα εναλλακτικό μοντέλο ανάπτυξης και χρήσης λογισμικού, το οποίο βασίζεται στην ελεύθερη διάθεση του πηγαίου κώδικα (ακολουθία δηλώσεων που γράφονται σε κατανοήσιμη γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστών), το οποίο παρέχει τη δυνατότητα αλλαγών ή βελτιώσεων, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες αυτού που το χρησιμοποιεί.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχει διαφοροποιηθεί κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες του ΠΣΔ. Κάθε μέλος του ΠΣΔ μπορεί να αποκτήσει το δικό του blog, να αναρτήσει άρθρα και σχόλια, να λάβει μέρος σε συζητήσεις (forum), να περιηγηθεί στο πλήρως εξελληνισμένο περιβάλλον διαχείρισης και συγγραφής άρθρων, ενώ μπορούν να μεταφέρουν και το ήδη υπάρχον ιστολόγιό τους από άλλο πάροχο στο ΠΣΔ. «Ενα σημαντικό πλεονέκτημα των ιστολογίων είναι ότι παρέχουν τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών - μαθητών - γονέων, κάτι το οποίο δεν παρέχεται από τους απλούς πίνακες ανακοινώσεων» υποστηρίζει το διαδικτυακό περιοδικό του ΠΣΔ. Και πράγματι, οι δυνατότητες αυτού του νέου μέσου είναι πολλές και ποικίλες.

Από την καταχώριση πληροφοριών σχετικά με το εκάστοτε μάθημα, την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών, αλλά και την ανάρτηση οδηγιών για περισσότερη εμβάθυνση πάνω στο μάθημα, τα blogs του ΠΣΔ θέτουν την τεχνολογία στην υπηρεσία της εκπαίδευσης.
Και φυσικά, να μην ξεχνάμε το πιο σημαντικό στοιχείο. Τα blogs έχουν ταυτιστεί στο μυαλό των παιδιών με τη διασκέδαση, συνεπώς καθιστούν πιο ευχάριστη τη γνώση και λιγότερο κουραστική, γιατί της αφαιρούν το καταναγκαστικό και στεγνά διδακτικό στοιχείο.


ΝΤΑΡΑΔΗΜΟΥ ΑΡΕΤΗ

Ελεύθερος Τύπος"

Δεν υπάρχουν σχόλια: